Cunoaste lumea

Noutăți

Vinerea neagră / Black Friday

  •  
  •  
  •  

Cea mai timpurie dovadă a expresiei „Vinerea Neagră” își are originea în orașul Philadelphia (SUA), datând cel puțin din 1961, când a fost folosită de poliție pentru a descrie traficul intens de pietoni și vehicule care avea să aibă loc a doua zi după Ziua Recunoștinței.

Dar a doua zi după Ziua Recunoștinței în luna noiembrie, a fost considerată începutul sezonului de cumpărături de Crăciun din Statele Unite încă din 1952.

Practica poate fi legată de ideea paradelor lui Moș Crăciun. Paradele care sărbătoresc Ziua Recunoștinței includ adesea o apariție a lui Moș Crăciun la sfârșitul paradei, cu ideea că „Moș Crăciun a sosit” sau „Moș Crăciun este chiar după colț”, deoarece Crăciunul este întotdeauna următoarea sărbătoare majoră după Ziua Recunoștinței.

La sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, multe parade de Ziua Recunoștinței au fost sponsorizate de magazine universale.

Acestea au inclus Parada lui Moș Crăciun din Toronto, în Canada, sponsorizată de Eaton’s, și Parada de Ziua Recunoștinței de la Macy’s, sponsorizată de Macy’s.

Magazinele universale ar folosi paradele pentru a lansa o mare publicitate. În cele din urmă, a devenit o regulă nescrisă că niciun magazin nu ar încerca să facă reclame de Crăciun înainte de terminarea paradei.

Prin urmare, a doua zi după Ziua Recunoștinței a devenit ziua în care a început oficial sezonul cumpărăturilor.

Relația Zilei Recunoștinței cu cumpărăturile de Crăciun a dus la controverse în anii 1930. Magazinele de vânzare cu amănuntul și-ar fi dorit să aibă un sezon de cumpărături mai lung, dar niciun magazin nu a vrut să rupă tradiția și să fie cel care să înceapă să facă publicitate înainte de Ziua Recunoștinței.

Din acest motiv, în 1939, președintele Franklin D. Roosevelt a emis o proclamație prezidențială proclamând Ziua Recunoștinței a fi a patra joi din noiembrie și nu ultima joi, adică în câțiva ani cu o săptămână mai devreme, pentru a prelungi sezonul cumpărăturilor de Crăciun.

Majoritatea oamenilor au adoptat schimbarea președintelui, care a fost ulterior întărită printr-un act al Congresului, dar mulți au continuat să sărbătorească Ziua Recunoștinței la data tradițională. Unii au început să se refere la noua dată ca Franksgiving.

În 2015, Amazon.com a fost primul care a avut oferte de „Vinerea Neagră din iulie” în ceea ce ei au numit „Prime Day”, promițând oferte mai bune decât de Vinerea Neagră.

Amazon a repetat practica în 2016 și 2017, iar alte companii au început să promoveze oferte similare.

Analistul Mareșal Cohen de la The NPD Group a susținut în 2020 că Black Friday este în scădere în favoarea cumpărăturilor online și că pandemia de coronavirus a accelerat acest proces.

Pandemia a avut ca rezultat, de asemenea, oferte de vacanță oferite pe o perioadă mai lungă de timp, chiar și încă din octombrie.

Mai puțini oameni au făcut cumpărături personal de Vinerea Neagră în 2020, iar majoritatea afacerilor au avut loc online. Compania de cercetare de piață Numerator a spus că vânzătorii de îmbrăcăminte, unelte și alte articole considerate neesențiale în timpul blocajului nu au fost promovați la fel de puternic, deoarece producția mai scăzută însemna mai puține disponibilități pentru vânzare.

Adobe Analytics a raportat că vânzările online au atins 9 miliarde de dolari în 2020, cu 22% mai mult decât anul precedent.

Traficul pietonal către magazine a scăzut cu 48% în 2020 față de anul trecut, potrivit RetailNext, în timp ce Sensormatic Solutions a raportat o scădere cu 52%.

Foto wikipedia


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii