Cunoaste lumea

Noutăți

ȘOCANT: Din toamnă, limba ARABĂ devine OBLIGATORIE în învățământul FRANCEZ

  •  
  •  
  •  

Ceea ce probabil majoritatea dintre dumneavoastră nu vă imaginați că este posibil, se petrece chiar acum: din toamnă, în conformitate cu programul Ministrului Educației, LIMBA ARABĂ devine limbă obligatorie de studiu pentru tot sistemul național de învățământ din Franța. În traducere liberă, colonizarea arabă de care a avut parte Franța de mai multe decenii nu a condus, cum era firesc, la o adaptare a arabilor la civilizația europeană, respectiv franceză, ci în mod absurd, la o adaptare a societății franceze la cultura arabă, o rețetă care se dorește a fi aplicată la nivelul întregii Europe.

Franța autentică este astăzi în corzi! În sudul ei, orașe întregi tind să devină majoritar arabe, iar în întregul ei, Franța este predată multiculturalismului agresiv care o atomizează din punct de vedere etnic și cultural și o fac exact cum o doresc elitele globaliste, exact în spiritul Planului Kalergi. (Citește aici articolul: Planul Kalergi – Genocidul popoarelor europene are loc acum)

Paradoxal (dar deloc surpinzător pentru cunoscători), toată această anomalie s-a accentuat sub administrația președinților evrei Nicolas Sarkozy și Francois Hollande și a camarilei lor!!! (Citiți aici declarația lui Sarkozy prin care spune că metisarea francezilor trebuie să devină o obligație), cu susținerea internațională a evreului George Soros, apologetul principal al islamizării Europei.

Poziția publică a Ministrului Educației din Franța, Najat Vallaud-Belkacem (de origine marocană/algeriană), nu mai lasă loc la nicio interpretare, după cum puteți vedea mai jos!

Daniel Roxin
http://daniel-roxin.ro/

Iată cum sună un fragment de dezbatere în Parlamentul Francez pe această temă, care a avut loc acum puțină vreme (Vezi video mai jos):

Annie Genevard, deputat francez: „Dumneavoastră (se adresează Ministrului Educației n.n.) introduceti oficial studiul limbii arabe în programul național și reduceti printr-o reformă a învățământului orele de limbă franceză, orele dedicate limbilor vechi care sunt rădăcinile noastre. Aceasta sigur va diviza francezii. De ce nu aveți dumneavoastră curajul de a spune că reușita copiilor în învățământ depinde de cunoasterea limbii franceze, o limbă (franceza – n.n.) care nu este, așa cum spune circulara dumneavoastră, o limbă printre altele!!! Domnule primministru, dumneavoastră știți – politica presupune alegeri și priorități. Urgența ne arată că cultura noastră ar putea să fie mai bine cunoscută dacă se afirmă cu modul său de viață, cu istoria și cu limba sa. Nu credeți dumneavoastră că introducerea de limbi comunitare (limbile imigranților – n.n.) în programele școlare va încuraja ghetoizarea societății?

Najat Vallaud-Belkacem, Ministra Educației: Doamnelor și domnilor deputați… Doamnă deputat Annie Genevard, vă datorez mulțumiri (ironic – n.n.), cu adevărat, pentru această întrebare prin care ați arătat la o mare parte din concetățenii noștrii, si sper că ei ne ascultă, concepția pe care o aveti despre limba arabă; care pentru dumneavoastră este în concurență cu germana și ar trebui să fie mai puțin bine tratată – ar trebui să fie tratată ca o limbă comunitară… (Păi, asta este, o limbă comunitară, nu una de circulație internațională!!! – n.n.) DAR NOI NU VOM FI NICIODATĂ DE ACORD, doamnă deputat. Eu estimez că în țara noastră, dacă este ceva de făcut, este de a diversifica limbile pe care elevii le învață la scoală, căci toate aceste limbi au legitimitatea lor, interesul lor si este rațiunea pentru care ÎN STRATEGIA PENTRU LIMBILE VII PE CARE EU O DEZVOLT LA ȘCOALĂ, VOI FACE ÎN AȘA FEL ÎNCÂT PE LÂNGĂ ENGLEZĂ, ELEVII NOȘTRI SĂ AIBĂ ACCES LA GERMANĂ, SPANIOLĂ, ITALIANA DAR ȘI LA ARABĂ ȘI CHINEZĂ (vrea să pună pe același calapod limbile imigranților cu limbile de circulație internațională – n.n.) si eu sunt mândră de asta. (…) Învățarea limbii arabe, turce sau portugheze trebuie evident să se facă într-un cadru școlar normalizat, ca toate celelalte limbi – CEEA CE EU PREGĂTESC DIN TOAMNA VIITOARE (2016) PENTRU CATEVA LIMBI ȘI ÎN 3 ANI PENTRU CELELALTE.”


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

25 Comments on ȘOCANT: Din toamnă, limba ARABĂ devine OBLIGATORIE în învățământul FRANCEZ

  1. Marocanca asta le face jocurile arabilor. Asta e Franta de azi.

    • C.Deculescu // 4 august 2016 at 13:08 // Răspunde

      Traiesc de 35 de ani în Franta, am fost profesor în scolile publice timp de 15 ani – articolul asta nu este decît o infama manipulara xenofoba si rasista! Este scandalos sa manipulezi opinia publica cu minciuni, cu interpretari lepeniste, cu o vointa de distrugere si murdarie!
      Nu stiu daca e oligofren, în limba lui Molière as spune „un sale type”fara coloana vertebrala, neinteresant si demn de dispret.

  2. Un articol cu vădită tentă xenofobă. Te face mai creștin mersul la biserică? Sau mai puțin creștin învățarea limbii arabe? Dacă se făcea referire la o cu totul altă limbă (ex. nipona), era o știre ca oricare alta. Noi, oamenii, trebuie să ne mai scoatem capul din cur și să valorificăm în favoarea noastră (adică spre binele comunității) orice oportunitate apare. Nu-i așa că ți-ar plăcea ca la aplicarea pentru un loc de muncă nou la o multinațională, când ești întrebat/ă despre limbile pe care le cunoști, să fii mândru/ă să enumeri 2,3,4 (câte vrei tu) limbi străine, în afară de mizerabila engleză? Și să mai fii și remunerat pentru asta? De acord, nu mi se pare normal să vină cineva în casa mea să-mi ceară să-mi schimb obiceiurile doar pentru a se simți străinul comod. Dar poate că e și vina noastră, a prostimii, că nu știm pe cine să alegem să ne reprezinte.

    • diana_napoca // 15 iulie 2016 at 16:39 // Răspunde

      Daca esti capabil sa scrii astfel de ineptii dupa crima de la Nisa,inseamna ca esti absolut un oligofren!!Sau esti musulman sub nickname crestin.

    • esti varza frate ! tot la subiect, lucrurile astea se intampla ca se controleaza numarul de nasteri, si natalitatea este in scadere, nu au cu cine sa mearga mai departe nici nemtii si nici frantujii…dreptatea lui Dumnezeu !

  3. @Sever
    Voi chiar nu v-ati plictisit de aceeasi placa prafuita cu xenofobia, rasismul, homofobia etc, pe care o folositi de fiecare data cand cineva spune lucrurilor pe nume?!
    Si „da”. Mersul la biserica te ajuta sa devi un crestin mai bun, sa te intaresti in credinta. E acelasi lucru cu a frecventa cursurile unei facultati: te ajuta sa ajungi un bun istoric daca mergi la facultatea de istorie.

    • ESTI UN MARE NESIMTIT,MISTER
      vorbim de implementarea unui proiect MAJOR de inginerie sociala.
      Franta lui ludovic al 14 lea,a lui voltaire,a enciclopedistilor,a lui la fontaine,a lui alexandre dumas si a lui napoleon,a lui jean gabin,alain delon sau louis de funes,totul se duce DRACULUI ,si in loc apare o comunitate araba care va transforma notre dame si sacre coeur in moschei.
      se vor pisha pe mormintele de la verdun – ce treaba au arabii cu franta crestina si europeana ?
      cu siguranta intelegi despre ce e vorba,dar te faci ca nu pricepi.
      ta problemme.

      • Dar de ce sunt mister asa de nesimtit? Si eu sustin acelasi lucru ca si tine. Si sunt convins ca stramosii francezilor de azi se rasucesc in mormant cand vad ca sacrificiul lor de la Poitiers, in 732, cand au oprit expansiunea araba in vestul Europei a fost uitat si trimis in derizoriu de nedemnii lor urmasi, treisprezece secole mai tarziu.

  4. Draga domnule Sever, nu avem nicio problema cu nipona, pentru ca nu japonezii ne invadeaza continentul. Daca dumneata numesti invazia musulmana o „oportunitate”, atunci, desigur, invatarea limbii arabe va fi o poarta spre paradis pentru familia dvs…Ce sa mai comentam?!…Si, ca fapt divers, de ce nu avem voie sa ne aparam identitatea? Si cum ne face asta „xenofobi”?…

  5. Nu trebuie exagerat, cand vrem sa atragem atentia asupra unui subiect real, modul de a o face conteaza enorm. Am observat mai multe articole, inclusiv acesta, in care titlul si afirmatiile sunt exagerate si chiar gresite, in extrema cealalta, ceea ce nu face decat sa scada increderea celor care citesc/asculta.
    In acest articol, este gresita afirmatia „DEVINE OBLIGATORIE”. Nici vorba, ci devine POSIBILA alegerea acestei limbi pentru a fi studiata in scoala ca limba optionala. Nu inseamna ca nu e grav/periculos (e deja f grav gradul de musulmanizare fara ratiune, aceasta initiativa nu face decat sa-l reflecte), dar nici sa mintim. http://www.wikistrike.com/2016/06/france-c-est-confirme-l-arabe-sera-enseigne-des-le-cp.html

  6. Sunt profesor in Franta de aproape doua decenii. Tin sa reamintesc ca fiecare guvern francez, fie de stanga sau de dreapta, de decenii, a incercat sa „reformeze” sistemul de invatamant, intr-un avant, cel mai adesea, complet denaturat si lipsit de orice temei, incat, astazi, Codul educatiei din Franta a devenit o culegere de texte legale cu care nu se mai poate lucra, deoarece fiecare guvern ce s-a perindat la carma statului nu avea o viziune de amploare a sistemului, introducand politici ce nici nu au fost urmarite de guvernul precedent, nici adoptate de catre societate, per ansamblul ei. Concepte precum cel de „merit” sau cel de „recompensa” au fost complet scoase din codul educatiei nationale, urmarindu-se egalitarismul cu orice pret, astfel incat, astazi, s-a ajuns la situatii de-a dreptul hilare, cand profesorii nu mai pot recompensa, premia proprii elevi, pentru meritele acestora, cand nu se mai organizeaza competitii scolare pentru elevii buni, sa nu mai vorbim despre conceptul de elitism in scoala, in randul elevilor, caci putem risca nu numai pierderea statutului de cadru in invatamant, ba, chiar dezaprobarea publica. Asadar, in frumoasa si prealaudata Franta este interzis sa se premieze, la sfarsit de an, pe cei mai merituosi elevi din clasa, nu mai vorbesc de coronitele acordate premiantilor din Romania, in fata tuturor elevilor stransi in careu, cum ar fi si firesc, caci, s-ar considera o „discriminare negativa la adresa celorlalti, la adresa conceptului de egalitate insusi”. Bineinteles, cand incerci sa explici toate acestea unui politician francez, cand incerci sa-i explici, cu argumente, ca in teoria valorilor nu exista democratie, nu exista egalitate, te izbesti de un adevarat zid al ignorantei, un zid care, astazi, mai mult ca oricand, il putem intalni, din ce in ce mai des, chiar si in Romania, atunci cand politicienii mioritici copiaza la greu, sisteme legislative caduce, paguboase si ineficiente, pozand in fata propriului electorat roman drept adevarati reformatori revolutionari europeeni. Ori, adevarul este cu totul altul. Sistemul de invatamant francez este la pamant, cu mult sub cel romanesc, si, nu de ieri, ci, de cateva decenii bune. O spun nu cu bucurie, ci, cu amaraciune, constatand nu numai desertaciunea sistemului in care lucrez, dar mai ales ignoranta cadrelor profesionale care ar trebui, cel putin in teorie, sa asigure educatia si transmiterea cunostiintelor, generatiilor viitoare. Pseudo-reforma actuala franceza din invatamant aduce ceva cu adevarat original si cutezator, in sensul negativ, bineinteles, al termenului, fata de toata istoria reformelor din invatamantul francez, anume nu numai faptul ca se va putea impune studiul limbii arabe in clasele primare, adica, atunci cand majoritatea scolarilor isi formeaza urechea muzicala, apetitul pentru o limba straina, dar, mai ales (si aici este marele pericol), se va inlatura obligativitatea studierii limbii latine in scoala, in colegiu (similar perioadei de gimnaziu de la noi), adica, se vor ignora fundamentele limbii franceze, limba care, deja din sec. al XVII-lea, cu avantul epocii iluministe, adesea deplasat, incepea sa se diferentieze grav fata de celelalte limbi latine, fiind singura limba latina care abandona, la propunerea desantata si irationala a nou-createi Academii Franceze, genul neutru, crezandu-se intr-o „modernizare” si „eficientizare” a limbii franceze, fapt care a dus, mai tarziu, mai ales in a doua jumatate a sec. al XX-lea, la efecte complet negative si ireparabile, la o legiferare acerba a limbii de catre Academie, lucru si mai rar in istoria universala, deoarece neologismele de origine engleza, considerate aici drept „barbarisme”, majoritatea dintre ele erau nume comune de genul neutru, precum majoritatea termenilor tehnici sau din informatica, Academia Franceza fiind obligata, astfel, intru asigurarea uniformitatii limbii franceze, sa intervina si sa decida, prin lege, genul fiecarui neologism din limba franceza. Suntem, oare, in fata probei certe a unui plan diabolic, menit sa impuna artificial si fara necesitate, intr-un teritoriu de latinitate, de crestinitate, un sistem pseudo-universalist bazat pe melanj cultural fortat? Personal, tind sa cred ca da, luand in considerare violenta si lipsa de dezbatere publica sau profesionala, prin care se doreste impunerea acestui sistem. Cine il impune, cine sunt cei din spatele politicienilor care impun astfel de norme pline de irationalism si inutilitate? Ramane de vazut, caci, astazi, a devenit mai peste tot in lume interzis sa gandesti, sa exprimi liber ceea ce gandesti. Ramane legitima, insa, intrebarea, de ce se doreste impunerea unei limbi semitice, o limba consonantica, o limba dificila, necunoscuta la scris, de marea majoritate a vorbitorilor de araba, intr-un spatiu si pentru o populatie care nu are de-a face, in majoritatea ei, nici cu aceasta limba, nici cu cultura firava a acesteia, pentru a nu mai aminti religia care a fost scrisa in aceasta limba? Oare, se doreste, apoi, impunerea unei alte limbi semitice, si mai rara, ca raspandire, decat cea araba? Oare, asta inseamna democratia, contrariul aritmeticii de baza, unde minoritatea se impune, cu forta, in fata vointei majoritatii sau a ignorantei acesteia?

    • Daniel Roxin // 14 iulie 2016 at 22:43 // Răspunde

      Va multumim pentru acest amplu comentariu! Ne acordati permisiunea sa il publicam ca articol de sine statator pe site-ul cunoastelumea.ro? Daniel Roxin

  7. Cu cea mai mare placere! Ar trebui adaugate multe altele, in legatura cu subiectul, insa, n-am dorit sa monopolizez dezbaterea. Va stau la dispozitie cu alte clarificari, in ceea ce priveste sistemul de invatamant francez.

    • Daniel Roxin // 14 iulie 2016 at 23:25 // Răspunde

      Chiar va rog. Comentariul anterior poate fi publicat asa cum e sau dorit sa il mai retusati? Daca da, astept o varianta pentru maine dimineata, daca reusiti. Multumesc!

    • Excelent comentariu d-le Cornel !
      Vă rog completaţi cu cât mai multe exemple concrete !
      Sunt foarte binevenite pt. edificarea „necredinciosilor” !

  8. Foarte interesant ce a comentat profesorul din Franta. Si noi am locuit ani de zile acolo si stim cata dreptate are dansul.
    La Multi Ani tuturor francezilor din intreaga lume, de 14 Iulie !

  9. Nu inteleg ce nu va placut la comentariul meu anterior de nu l-ati publicat? Cenzurati oare o urare catre francezi de ziua lor nationala care este chiar astazi 14 Iulie ? Sunt total dezamagita, dar asta este.

    • Daniel Roxin // 15 iulie 2016 at 8:57 // Răspunde

      Nu mai fiti dezamagita ca nu aveti de ce. Comentariile se publica dupa ce sunt verificate, iar noi nu stam si noaptea sa le verificam…

  10. si totusi, nu devine obligatorie, dar pastrati titlul, de ce? Ce parere aveti dle Cornel, se poate justifica titlul „devine obligatorie”?

    • Daniel Roxin // 15 iulie 2016 at 12:17 // Răspunde

      Schema este simpla, d-le Gigi: ca in orice institutie de invatamant, studiul limbilor straine se face in perechi. Spre exemplu vei putea alege din toamana intre engleza + araba sau germana + araba. Poti sa alegi dar ramane cum zic ei. Acum pricepeti?

      • Daniel, incearca sa pastrezi un limbaj mai moderat si o gandire analitica mai echilibrata. Esti inca crud, esti agitat. Bafta.

  11. Daca ati trai si voi ca mine in tara asta de cacat, in Franta , ati vedea ce bine e sa muncesti si sa platesti taxe si impozite pr arabii care au 2- 3 femei cu care fac 5, 6 sau 10 copii , nu sunt casatoriti iar statul fraier le da alocatii femeilor izolate cu copii , barbatii nu sunt declarati si traiesc si ei pe langa ele. Si acestia traiesc mai bine ca mine sau ca noi, cei care muncim. Statul francez le da pe langa alocatii, locuinta, haine, mancare, gaz si electricitate cu reducere, bonuri de vacanta si lista poate continua. E o tara credula.

  12. Probabil unul dintre motivele pentru care vor să introducă limba araba în școli, este pentru a putea deconspira planurile suspecților de terorism, îngreunând comunicarea între cei care care plănuiesc atacuri, aceștia din urmă având un avantaj major în vorbirea limbii arabe întrucât aceasta limbă este prea puțin cunoscută de străini.

  13. „Ce se întâmplă in Europa prin această invazie Islamică pilotată de la Bruxelles, si secundată de trădătorii interni, este mai gravă decât cele două războaie mondiale! Acest fenomen de înlocuire, reprezintă un genocid legal al identității, culturii, si a poporului European. Preferința musulmană instituționalizată, si practicată de elite, este o unealta agresivă de epurare etnică, pentru nimicirea memoriei creștine, si a originalilor noastre”.

Lasă un răspuns la Sever Anulează răspunsul

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii