Noutăți

În „noul Triunghi al Bermudelor” chinezii construiesc un formidabil pod feroviar

În prezent, numeroase echipe de muncitori chinezi lucrează la construirea unui remarcabil pod de cale ferată, ce va fi situat într-o zonă supranumită „Triunghiul Bermudelor din Asia”, din cauza apelor extrem de agitate în care au avut loc multiple accidente și evenimente navale tragice, de-a lungul timpului. Podul de peste Strâmtoarea Pingtan va traversa o zonă marină din sud-estul Chinei care și-a căpătat un înfricoșător renume, o reputație sinistră similară cu aceea a faimosului „Triunghi al Bermudelor”, în urma unui șir lung de accidente/dispariții ale unor vase și aeronave.

Nu departe de pod se află insulele Penghu, un arhipelag în a cărui apropiere s-au prăbușit mai multe avioane. După ce zeci de nave de transport de marfă și de pasageri au dispărut în acele părți ale lumii, au apărut teorii care sugerează că apele din vecinătățile Chinei, Filipinelor și Indoneziei ar fi cuprinse într-un „nou Triunghi al Bermudelor”.

Anevoiasa și ambițioasa muncă de construire a podului a debutat în urmă cu 5 ani și acum constructorii nutresc speranța că la anul va fi deschis traficului. Podul urmează să fie străbătut de către trenurile de mare viteză.

harta triunghi

trenuri

Podul mamut de peste Strâmtoarea Pingtan va face legătura între insula Pingtan (plus micile insule din apropiere) și teritoriul continental al Chinei. Podul va reprezenta o structură pe două nivele (nivelul inferior feroviar și cel superior rutier) și va avea o lungime totală de 11 kilometri, adică de 6 ori mai mult decât podul Brooklyn din New York.

sector

utilaj

Pentru construirea sa, se vor utiliza 300.000 de tone de oțel și 2.600.000 tone de ciment, o cantitate suficientă pentru a construi opt turnuri precum Burj Khalifa din Dubai – cea mai înaltă clădire de tip zgârie-nori din lume.

Pe gigantica punte de oțel trenurile chinezilor vor circula cu viteze de 200 km/h. Este primul pod feroviar din China care traversează parțial apele unei mări. Strâmtoarea Pingtan este considerată a fi o parte din Strâmtoarea Taiwan – cunoscută ca fiind o zonă bântuită de curenți de aer puternici și în care se formează, uneori, valuri imense, atingând înălțimea unui bloc de 10 etaje.

valuri

Podul din „Triunghiul Bermudelor al Asiei” este unul dintre cele aproximativ 60.000 de poduri feroviare ale Chinei (țara care deține cele mai multe poduri de acest fel). În ultimele două decenii lungimea rețelei de cale ferată a Chinei aproape că s-a dublat, ajungând la 127.000 de km.

Pentru construirea formidabilei structuri sunt exploatate utilaje pe măsură. „Sea Power 801” este un puternic vas de foraj, folosit la sfredelirea cu precizie a rocilor dure de pe fundul mării. Toate utilajele folosite la construirea podului sunt produse în China. Podul va fi susținut de către 1895 de piloni, adânc împlântați în roca de pe fundul mării, pentru ca structura să reziste cu succes valurilor furioase și vântului aprig.

pod

macara

Sursa: www.dailymail.co.uk

Autor: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii