Noutăți

Cum gestionăm frica pentru a găsi soluții problemelor cu care ne confruntăm?

De mici învățăm să rezolvăm probleme. În orele de matematică determinam necunoscutele x, y, folosindu-ne de informațiile şi datele pe care le știam deja.

Rezolvarea problemelor din viaţa reală urmează același proces: folosindu-mă de ce am şi știu deja – resursele mentale, financiare, emoționale –  sau apelând la un specialist – consultant, coach, terapeut –  trebuie să găsesc rezolvarea unei situații, experiențe de viaţă care mă frământă în momentul actual.

Pare simplu. Totuşi observăm că, puși în fața unei mari provocări, lucrurile devin complicate.

Cum inhibă frica accesul la resursele interioare?

Când avem o problemă, de multe ori primul instinct este să ne apărăm de ea: fugim, luptăm, cădem sau înghețăm. Cei 4F – Fawn, Fight, Flight, Freeze: cele patru instincte de apărare pe care psihologul clinician Peter Levine le-a clasificat în urmă cu câțiva ani. Sunt mecanisme pe care psihologul le descrie în cărțile sale ca fiind modalități de autoapărare în fața temerilor, emoțiilor puternice şi mai ales în fața fricii. Cu toții folosim în proporție mai mică sau mai mare unul dintre aceste mecanisme.

Un exemplu de manifestare a lor este atunci când suntem nevoiți să vorbim în public, în fața unui grup mare de oameni. Cum de putem comunica clar, curat şi coerent când vorbim unei singure persoane, dar ne bâlbâim şi ne pierdem în prezența unui public? Un alt exemplu este atunci când avem de susținut un examen important. Deși ne-am pregătit destul de bine pentru el, când primim testul, foaia cu întrebările, toate informațiile din minte parcă se șterg complet. Este manifestarea tipică a mecanismului “freeze”. Ce se întâmplă cu toate informațiile care în urmă cu câteva ore ne erau atât de clare? Unde au dispărut?

În cazul examenelor, informațiile există încă în mintea noastră. Nu se șterg şi nici nu dispar, însă frica ne blochează accesul către ele. Atunci când suntem într-o stare neutră sau chiar încrezătoare, vei observa că şi informațiile se activează şi răspunsurile îți vin imediat.

La fel se întâmplă şi atunci când suntem puși în fața unei situații stresante căreia trebuie să îi găsim rapid soluția. Mintea se blochează şi nu mai poate gândi coerent. Rezolvarea problemei există deja în noi, însă teama sau emoțiile puternice ne împiedică să o vedem clar. Pur şi simplu drumul către toate resursele interioare este oprit. Ca şi când această frică a luat forma unui paravan, zid așezat între noi şi acea rezolvare.

Cum  dizolvăm frica astfel încât răspunsul să apară?

În ultimii ani, cercetările științifice dovedesc tot mai des faptul că meditația combinată cu tehnicile de respirație profundă au puterea să dizolve stările nedorite, în special frica, stresul, agitația mentală, astfel încât atunci când ne aflăm în faţa unei provocări să nu mai declanşăm butonul de panică, ci să apăsăm butonul care ne duce direct la resursele interioare, răspunsurile şi soluţiile de care avem nevoie atunci, pe loc.

Pe lângă meditaţie, o metodă cu beneficii rapide în gestionarea stresului şi emoțiilor nedorite este stimularea cerebrală prin lumini şi sunete folosind dispozitivul MIND SYNERGY (detalii aici). Acest dispozitiv este un instrument conceput să te ajute să faci lucrurile mult mai rapid decât utilizând tehnicile clasice de relaxare.

Aşa cum se ştie deja, stările emoționale, inclusiv frica sunt legate şi determinate de condițiile fizice ale creierului. Pornind de la un declanșator – gând, amintire sau stimul exterior – creierul secretă neurotransmițătorii specifici stării aliniate cu gândul emis. Dovedit științific, ședințele de stimulare cerebrală prin lumini şi sunete, Mind Synergy, au capacitatea de a îmbunătăți chimia creierului, declanșând în structura sa neurotransmițătorii potriviți stărilor potenţatoare: calm, bucurie, echilibru, fericire, acceptare, încredere ş.a.

Folosind Mind Synergy îţi antrenezi creierul să acceseze chiar şi în momentele care până acum le considerai stresante, stări mentale care să te susţină, să te ajute şi să confere putere. Astfel, cu ajutorul stimulării mentale:

  • dispui de claritate şi echilibru mental în orice situaţie,
  • înveţi să accesezi stări benefice (bucurie, încredere, fericire) şi să le menţii pe tot parcursul zilei,
  • îţi antrenezi capacitatea de a găsi rapid soluţii problemelor cu care te confruţi,
  • îţi dinamizezi intuiţia şi capacitatea de a răspunde rapid provocărilor,
  • îmbunătăţeşti tonusul mental şi îţi menţii mintea tânără,
  • îţi echilibrezi stările emoţionale şi mentale şi înveţi să accesezi rapid resursele interioare.

Mai multe detalii despre beneficiile Mind Synergy află accesând site-ul: https://www.aimgroup.ro/produs/mind-synergy/

Manea Andreea


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on Cum gestionăm frica pentru a găsi soluții problemelor cu care ne confruntăm?

  1. Andrei Talianu // 25 martie 2019 at 21:37 // Răspunde

    Acest articol “Cum gestionăm frica pentru a găsi soluții problemelor cu care ne confruntăm?” TREBUIA PUBLICAT ACUM 20 DE ANI, ca sa-si combata sarbii frica de bombardamentele criminale americane.
    “La 24 martie 1999, NATO a declanșat bombardamentele împotriva Republicii Federale Iugoslavia, cu scopul de a-l determina pe liderul sârb Slobodan Miloșevici să pună capăt luptelor cu organizațiile paramilitare albaneze din Kossovo și să își retragă trupele din această provincie.
    Chiar dacă nu a fost formulată o declarație de război, iar oficialii din conducerea NATO au menționat că Alianța nu a urmărit schimbarea regimului de la Belgrad, acțiunea militară împotriva Iugoslaviei a avut toate caracteristicile unei agresiuni.” https://www.activenews.ro/…/Iugoslavia-1999-Cronica…

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii