Noutăți

Copiii care învață să cânte la un instrument muzical sunt mai atenți și mai capabili de autocontrol ori de a-și planifica viitorul!

Universitatea din Vermont anunța, cu doi ani în urmă, că în urma celei mai vaste investigații desfășurate până atunci cu privire la relația dintre folosirea unui instrument muzical de către copii și dezvoltarea cerebrală a acestora, o echipă de medici a constatat că activitatea de învățare a utilizării unui instrument muzical este deosebit de folositoare.

Copiii care au învațat să cânte la un instrument (sau la mai multe) și-au dezvoltat nu doar abilitățile artistice. S-a dovedit că aveau un mai bun control emoțional, au suferit mai rar de anxietate și au dispus de o mai bună capacitate de focalizare a atenției.

b

Studiul a fost publicat în „Jurnalul Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului” și în cadrul său au fost examinați 232 de copii și adolescenți, cu ajutorul imagisticii medicale computerizate. Autorii studiului au constatat că interpretarea muzicii clasice, prin folosirea unor instrumente muzicale, a produs modificări la nivelul unor importante arii cerebrale, datorită faptului că astfel de activități necesită excelente abilități de control și coordonare musculară.

S-au observat modificări (cu caracter pozitiv) la nivelul ariilor cerebrale responsabile de controlul comportamental. La copiii care învățau să cânte la un instrument muzical a avut loc o dezvoltare a acelor zone ale cortexului cerebral responsabile de funcțiile executive, inclusiv de memoria de lucru, de autocontrol și de organizarea ori planificarea viitorului.

a

E foarte probabil, de asemenea, ca lecțiile de pian sau de vioară să-i ajute pe copii să-și învingă tulburările emoționale sau comportamentale mai bine decât medicamentele și, desigur, fără efectele secundare ale acestora. Din păcate, spuneau autorii studiului, datele puse la dispoziție de către Departamentul Educației (din SUA) arată că trei sferturi dintre elevii de liceu americani nu urmează cursuri de muzică în afara școlii. Este foarte probabil ca nici în România lucrurile să nu stea mai bine.

Stai uneori și te întrebi, în timp ce asculți poveștile bătrânilor, cum de făceau față oamenii din trecut momentelor groaznice pe care le determinau războaiele, foametea, molimele. Cum de rămâneau oameni întregi la suflet și la minte, după ce treceau încă din copilărie prin evenimente dintre cele mai dure, mai traumatizante.

Nicolae Iorga spunea că „la români, întâi se aud cântecele şi apoi răsare Soarele”. Aici s-ar putea să fie una dintre explicațiile plauzibile pentru robustețea sufletească a înaintașilor noștri. Se pare că dragostea românului pentru muzica sa a făcut ca, în pofida tuturor urgiilor, el să rămână un om întreg și puternic sufletește. În toate culturile tradiționale, cântecul avea un rol esențial, însoțindu-i pe oameni în toate momentele dificile sau fericite ale vieții. În prezent, ne limităm, majoritatea, doar să ascultăm muzică. Ceea ce s-ar putea să nu fie suficient.

Dacă orice copil ar învăța să cânte la un instrument muzical, după posibilitățile sale, în mod sigur ar scădea, pe viitor, vânzările la medicamentele folosite în tratamentul depresiilor și anxietății!

Autor: Tomi Tohaneanu

Sursa: www.sciencedaily.com

Imagini: www.sciencedaily.com, www.wahmresourcesite.com, www.tauntonmusic.co.uk

 


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii