Noutăți

Ce reprezintă siglele mașinilor?

AUDI

audi
Cele „patru inele” (cercuri) din sigla Audi reprezintă unificarea în 1932 a celor patru producători de autovehicule: Audi, DKW, Horch și Wanderer.
Traducerea numelui HORCH = ascultă, iar AUDI = auzi (în limba latină).

ALFA ROMEO

alfa romeoCrucea roșie și șarpele care decorează sigla Alfa Romeo reprezintă emblema orașului de reședință a mărcii – Milano, crucea amintind de Cruciade. Figurina care este mâncată de șarpe reprezintă un sarazin.

BMW

bmwSigla BMW reprezintă o elice de avion în mișcare, albastrul semnificând cerul. Aceasta deoarece BMW (Bayerische Motoren Werke – Uzinele de motoare din Bavaria) a construit motoare pentru avioanele militare germane în al doilea razboi mondial.

CITROEN

Logo CITROEN 05.05 MODIF + REPPROCHESSimbolul ales de Andre Citroen pentru automobilele sale provine de la activitatea de început a acestuia în industria auto. Citroen a început prin a construi roți de transmisie, cele doua V-uri răsturnate reprezentând „dinții” de pe roțile respective.

Car_Logos_by_mar_design

FERRARI

ferrari-logo-7935CF173C-seeklogo.comCăluțul cabrat purtat de mașinile Ferrari a fost la început emblema unui faimos pilot italian de avioane din primul război mondial, Francesco Baracca, decedat în misiune. Părinții acestuia l-au convins pe Enzo Ferrari să adopte pe mașinile sale de curse simbolul fiului lor.

FORD

ford-logoHarold Wills, mâna dreaptă a lui Henry Ford, câștigase bani în tinerețe tiparind cărți de vizită, iar când Henry se afla în căutarea unui logo pentru marca lui de automobile în 1903, Wills s-a pus pe treabă. Tipul de literă de pe sigla Ford este același folosit de Wills pe cărțile de vizită. Ovalul a apărut în 1912, iar fondul albastru în 1927, o dată cu lansarea Modelului A.

LAMBORGHINI

Lamborghini_Logo.svgLogo-ul Lamborghini este simplu de descifrat: este vorba de un taur dezlănțuit. Ferruccio Lamborghini iubea coridele. Acest lucru reiese nu numai din logo, ci și din numele purtate de automobilele Lamborghini de-a lungul timpului. Aproape toate au purtat numele unor tauri celebri sau ale unor rase nobile de tauri.

MASERATI

maserati-logoLa fel ca în cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezinta orasul de resedinta al marcii. Tridentul este simbolul traditional al orasului Bologna, locul unde se construiau inainte automobilele Maserati.

MAZDA

Mazda_logo_with_emblem.svgLogo-ul Mazda a fost realizat de Rei Yoshimara, un renumit creator de imagine pentru corporații, V-ul reprezentând o pereche de aripi întinse. Pentru Mazda, acestea simbolizează „creativitatea, simțul misiunii, delicatețea și flexibilitatea caracteristice mărcii”.

 

 

 

 

 

Logo-Infographicfoto: sondaj – care este cel mai bun logo de mașină.

MITSUBISHI

mitsubishi-cars-logo-emblemCele trei diamante (sau trei romburi) ale siglei Mitsubishi reprezintă elicea unui vapor, amintind de activitatea de început a constructorului nipon.

PEUGEOT

Peugeot_logoLeul de pe sigla Peugeot provine de la emblema orașului Belfort, loc unde a fost construit unul dintre primele modele Peugeot. Autorul emblemei orașului, Bartholdi, este unul și același cu sculptorul care a realizat Statuia Libertății din New York.

 

 

 

 

 

PORSCHE

Porsche_logoEmblema Porsche este în mare parte identică cu cea a orașului Stuttgart, construit pe locul unei ferme de armăsari – de unde și calul de pe siglă. Coarnele de cerb și dungile roșu-negru provin de la steagul Regatului Wurtemberg (actualmente Baden-Wurtemberg).

RENAULT

renault logoRombul Renault a fost la început doar o emblemă amplasată pe capotă. În spatele ei se afla claxonul, iar din 1922 centrul siglei a fost tăiat, pentru a permite sunetului să pătrundă. A început cu o formă circulară și a devenit romb în 1924.

SUBARU

subaru-logo.jpg.pagespeed.ce.5dk4me1bptSubaru a fost prima marcă japoneză care a folosit un nume derivat din limba japoneză. Se referaă la un grup de șase stele din constelația Taurus, cunoscute în japoneză și sub numele de „mutsuraboshi”. Este vorba de Pleiade.

TOYOTA

Toyota-LogoSigla Toyota conține trei elipse care reprezintă inima clientului, inima produsului, progresul tehnologic și oportunitatile nelimitate ale viitorului. În japoneză, „Toyo” semnifică abundența, iar „ta” înseamnă orez. În unele culturi asiatice, cei binecuvantați cu o abundență de orez sunt binecuvantați cu multă bogăție.

VOLKSWAGEN

vollswagen logoPovestea siglei Volkswagen este simplă și înseamnă în traducere din limba germană mașina poporului. Sigla conține literele V si W: „volks” adică a poporului, iar „wagen” mașina.

VOLVO

volvo_logo_detailVolvo înseamnă „eu merg” în latină, iar cercul mărginit de o săgeată este semnul convențional pentru fier – bogăția cea mai cunoscută a Suediei. Cercul și săgeata reprezintă scutul și săgeata lui Marte, la rândul lor simboluri pentru fier.

 

 

 

surse: carlogos; signsonspeed; traveler.


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa
A apărut volumul 2 al cărții POVEȘTILE MAGICE ALE DACILOR. Disponibil aici: http://dacia-art.ro/index.php/car-i/carti-pentru-copii.html

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*