Noutăți

„Canalul celor două mări”. Strâmtoarea Gibraltar nu este singura cale de navigație care leagă Marea Mediterană de Oceanul Atlantic. Galerie foto

Strâmtoarea Gibraltar dintre Europa și Africa nu este singura cale de navigație care leagă Oceanul Atlantic de Marea Mediterană. La o mie de kilometri nord se află o altă rută de legătură. Acest traseu leagă orașul francez Bordeaux, de lângă Oceanul Atlantic, de portul mediteranean Sète printr-o serie de canale numite Canal des Deux Mers sau “canalul celor două mări”. Canalul este una dintre cele mai uimitoare construcții civile realizate în secolul al XVII-lea.

Canalul celor două mări este compus din două canale. De la portul mediteranean Sète până la Toulouse, pe o distanță de 240 km, este Canal du Midi. De la Toulouse până în orașul Castets-en-Dorthe, pe o distanță de 193 km, canalul se numește Canal de Garonne. Restul traseului spre Bordeaux utilizează râul Garonne. Cele două canale, Canal du Midi și Canal de Garonne, împreună cu râul Garonne, formează Canal des Deux Mers, care leagă Marea Mediterană de Oceanul Atlantic. Adesea, întregul canal este numit Canal du Midi.

Traseul acestei legături dintre Marea Mediterană și Oceanul Atlantic este unul pitoresc și, chiar dacă el nu poate fi străbătut decât de nave de mici dimensiuni, este foarte util pentru transportul local…

Înainte ca acest canal să fie construit, singura cale de acces din Mediterana în Oceanul Atlantic era prin Strâmtoarea Gibraltar, una plină de pericole, atât din cauza furtunilor intense cât și a piraților din nordul Africii. Posibilitatea construirii unei rute alternative prin Franța există încă de pe vremea romanilor. Mai târziu, mulți regi francezi și-au exprimat interesul pentru construirea canalui care să evite trecerea pe lângă Spania, dar provocările tehnologice erau prea mari pentru a le depăși.

În secolul al XVII-lea a fost elaborat primul proiect realist pentru canal. Acesta a fost realizat în 1662 de către inginerul Pierre-Paul Riquet. Logistica era imensă și complexă, iar costurile uriașe, însă, în ciuda acestor impedimente, regele Ludovic al XIV-lea a dat ordinul de realizare a proiectului. Construcția canalului a început în 1667 și s-a încheiat în 1681.

Traficul pe Canal du Midi a atins punctul culminant la mijlocul secolului al XIX-lea, iar astăzi, este folosit în principal pentru plimbări cu barca și alte sporturi nautice, fiind o atracție turistică majoră. În 1996, canalul și o zonă tampon de 2.000 km pătrați au fost declarate Patrimoniu Mondial UNESCO.


sursa: https://www.amusingplanet.com/2017/07/canal-du-midi-france.html
sursa: www.french-waterways.com
traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii