Cunoaste lumea

Noutăți

Autobuzul românesc făcut lângă Bucureşti, pe care nu îl vrea nimeni. Are motor Mercedes și costă cu 40.000 de euro mai puțin decât cele din import

  •  
  •  
  •  

Economica.net: Dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Mai mult, până acum au fost vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană.

Silvia Colacea, reprezentanta firmei, susţine că Primăria Capitalei ar realiza economii substanţiale dacă ar achiziționa autobuzele din Ciorogârla. Suma economisită ar fi de circa 10 milioane de euro, având în vedere că un autobuz „made in Ilfov” e cu circa 30.000 – 40.000 de euro mai ieftin decât unul din import.

Ea menţionează că în trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.

Un exemplu în acest sens este licitaţia prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri. Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu a putut intra în cursa pentru câştigarea contractului!!! (Articol din toamna lui 2017) Citește mai mult: Economica.net

Nota mea: După cum știm deja, licitația a fost câștigată de o firmă din Turcia ale cărei autobuze sunt la prețuri mai mari decât autobuzele cumpărate de clujeni de la Mercedes Benz, de exemplu!!! Dar ce să ne mai mire în România, o țară care și-a distrus industria, care și-a vândut 45% din pământul arabil, care a cedat aproape toate resursele corporațiilor străine pe mai nimic, o țară care și-a alungat peste 4 milioane de români activi? Politicienii care ne conduc nu par să fie interesați decât de ce le iese lor din orice tranzacție făcută cu banii publici. În plus, se aplică încă o dată regula românească bolnavă care „le cere” românașilor de doi bani ca, atunci când cineva se ridică, să pună mână de la mână și să îl tragă înapoi!

Adrian Albu


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

5 Comments on Autobuzul românesc făcut lângă Bucureşti, pe care nu îl vrea nimeni. Are motor Mercedes și costă cu 40.000 de euro mai puțin decât cele din import

  1. Daca sunt bune, le pot exporta. Poate altii le merita, daca noi nu. Noi…ne meritam soarta. Prostia costa.

  2. Se pierd sume mari ca spaga si asta este un motiv serios ca sa le importam asa cum se intampla in mai toate ministerele. De ce sa fabricam produse si utilaje in Romania , mai bine luam de afara cu comisioanele de rigoare care ajung la conducatori institutiilor importatoare. Se stie de 20 de ani, dar mecanismul antiromanesc functioneaza ceas.

  3. De fapt discutam despre 1200 unitati. Intrebari:
    – Sunteti siguri ca firma romaneasca este capabila sa produca macar 50 bucati pentru inceput? Adica are resurse si infrastructura – bani, oameni, echipamente, hale etc?
    – Firma poate sa asigure service-ul pentru 1200 masini in perioada de garantie si post-garantie? Va dati seama ce presupune asta?!

    Eu zic ca nu poate, fiindca vorbim despre o companie obscura.
    Tocmai d-aia se apeleaza la companii „potente” si recunoscute, de genul Mercedes, Man, Scania, Volco, Iveco, Renault, Isuzu, Toyota etc si nu la mici laboratoare de dezvoltare a produselor…..

  4. …” mici laboratoare de dezvoltare a produselor…..” care vor ramane vesnic mici, daca nu vor muri intre timp, in lipsa sustinerii din partea autoritatilor. sa le cumpere atat cat pot ei face, 12-20-50/an. intre timp se intorc inapoi la buget sume consistente din contributiile la salariile angajatilor directi, la care se adauga un intreg lant de firme (speram românesti) furnizoare. asa se creaza economic infrastructura din bani publici. altfel, pleaca alta valuta din tara, fara progres intern real. Sa fim seriosi, sunt bune si autobuzele existente…
    daca noi românii nu ne ajutam, nimeni nu ne va ajuta, in nici un caz concurenta. eu as da o lege ca cel putin 50% din sumele investite in licitatii publice, din bani publici, sa fie acordate furnizorilor români. cu clauze strasnice in cazul, totusi, ca firmele nu isi onoreaza la timp contractele.

  5. La Iasi, de doi ani circula autobuze Eurobus Diamond. Au fost cumparate la reinoirea parcului auto. Foarte confortabile, silentioase si incapatoare. Pacat ca alte primarii nu achizitioneaza astfel de autobuze, produse in tara 🙁

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii